Wykonawca linii tramwajowej przy ulicy Rakowieckiej wybrany, miasto gotowe na dopłatę

Wykonawca linii tramwajowej przy ulicy Rakowieckiej wybrany, miasto gotowe na dopłatę

Decyzja o wyborze wykonawcy nowej linii tramwajowej ciągnącej się wzdłuż ulicy Rakowieckiej została podjęta przez miasto. Zadeklarowano również chęć dopłacenia ponad 25 milionów złotych do pierwotnie zaplanowanego budżetu na tę inwestycję.

– Spośród sześciu firm, które złożyły swoje oferty 18 lipca, wybraliśmy tę, która była dla nas najkorzystniejsza. Kwoty zaoferowane przez firmy wahają się od 79 do 117 milionów złotych, co znacznie przekracza nasz początkowy budżet ustalony na 53 miliony. Wybór padł na konsorcjum firm Balzola Polska i Coalvi – informował TVN Warszawa Maciej Dutkiewicz, rzecznik Tramwajów Warszawskich.

Jak dodał Dutkiewicz, decyzja musi teraz zostać uprawomocniona. Szacowany czas trwania prac to około 22 miesiące. Budowa obejmie około kilometra torów wzdłuż ulicy Rakowieckiej, które znajdować się będą po północnej stronie drogi i zajmą część obecnej jezdni. Przewiduje się utrzymanie dwukierunkowego ruchu na tej części ulicy Rakowieckiej, jednak jej atmosfera stanie się bardziej intymna, podobna do tej na drugim końcu alei Niepodległości. Planowana jest budowa czterech peronów tramwajowych oraz przebudowa skrzyżowania z aleją Niepodległości. Pomiędzy torami ma powstać zielone torowisko z rozchodnikiem oraz zostanie posadzonych 46 drzew.

Dutkiewicz zauważa, że po ukończeniu tej części linii tramwajowej, podróż z Wilanowa do metra przy Polu Mokotowskim skróci się do 15 minut, a z Dolnej – do nieco mniej niż 10 minut.

Tramwaje kiedyś już kursowały na odcinku ulicy Rakowieckiej od Puławskiej do alei Niepodległości. Tory po stronie północnej były funkcjonalne aż do roku 1967. Obecnie w trakcie realizacji jest ponad 11 kilometrów nowych tras tramwajowych – linia na Gagarina, Kasprzaka i do Wilanowa. W marcu natomiast ogłoszono przetarg na budowę podziemnej trasy prowadzącej do Dworca Zachodniego.