Modernizacja stacji Warszawa Zachodnia: krótszy czas dojścia na peron

Modernizacja stacji Warszawa Zachodnia: krótszy czas dojścia na peron

Od 13 października pasażerowie mogą skorzystać z nowo utworzonego chodnika, który umożliwia szybsze dotarcie na peron 9 stacji Warszawa Zachodnia od strony Alei Jerozolimskich. Ta udogodnienie jest wynikiem współpracy PKP Polskie Linie Kolejowe z wykonawcą robót, firmą Budimex. Zbudowany chodnik łączy peron 8 i 9, co skraca dojście do pociągów jadących w kierunku Warszawy Gdańskiej czy Legionowa o około 10 minut. Szlak prowadzi przez peron 8 oraz bezpieczne przejście na poziomie torów.

Trwają prace nad modernizacją stacji Warszawa Zachodnia. Realizowane są zadania związane z budową kolejnych peronów, montażem elementów zadaszenia oraz prace torowe, sterowania ruchem kolejowym, teletechniczne i sieci trakcyjnej. Dodatkowo powstaje hala dworcowa do obsługi podróżnych od strony ulicy Kolejowej.

Planowany efekt końcowy przebudowy to stacja o podwyższonym komforcie podróży – wszystkie perony będą posiadały zadaszenia. Ułatwieniem dla pasażerów będą ruchome schody, windy, system dynamicznej informacji oraz szerokie przejścia między peronami. Ułatwienie dostępu do pociągów pozwoli na sprawniejsze łączenie podróży koleją z komunikacją miejską. Nowoczesne urządzenia i systemy komputerowe zapewnią bezpieczne zarządzanie ruchem kolejowym. Całkowity koszt projektu „Prace na linii średnicowej w Warszawie na odcinku Warszawa Wschodnia – Warszawa Zachodnia” wynosi około 2 miliardy złotych netto.

Przewidywany termin zakończenia prac nad układaniem torów i przebudową peronów to połowa 2024 roku. Szczegółowy harmonogram prac, a także etapy realizacji projektu zostały uzgodnione z wykonawcą oraz przewoźnikami.