Prezydent stwierdza, że pracownicy Urzędu m.st. Warszawy będą mieć dwa dodatkowe dni wolne w grudniu 2023 i styczniu 2024

Prezydent stwierdza, że pracownicy Urzędu m.st. Warszawy będą mieć dwa dodatkowe dni wolne w grudniu 2023 i styczniu 2024

Rozporządzenie prezydenta miasta stołecznego Warszawy ustanawia, że 22 grudnia 2023 roku oraz 2 stycznia 2024 roku są wyznaczone jako dni wolne od pracy dla zatrudnionych w urzędzie. Te dni wolne są przyznane jako kompensacja za święta narodowe, które wypadają w soboty. Pomimo tego, podczas tych dwóch dni będę inicjowany dyżur, którego głównym zadaniem będzie rejestracja zgonów.

Prezydent Warszawy zadecydował, że 22 grudnia i 2 stycznia zostaną uwzględnione jako dni wolne od pracy dla pracowników Urzędu m.st. Warszawy, jako równowartość za święta przypadające na sobotę (11 listopada 2023 r. i 6 stycznia 2024 r.). Mimo to, dyżur dotyczący rejestracji zgonów na terenie całej Warszawy będzie pełniony w siedzibie Urzędu Stanu Cywilnego przy ulicy Generała Andersa 5, w godzinach od 8:00 do 16:00. W tych dniach nie będzie możliwości załatwienia innych spraw w urzędach miejskich.

Chociaż w te dni nie będzie możliwości załatwienia innych spraw urzędowych, Miejskie Centrum Kontaktowe Warszawa 19115 umożliwia mieszkańcom stolicy kontakt z urzędem również podczas świąt i dni wolnych od pracy. Pod numerem „19115” można uzyskać informacje na temat usług oferowanych przez Urząd Miasta i jednostki miejskie, zgłosić problem, który powinien być rozwiązany przez służby miejskie, poprosić o interwencje. Mieszkańcy mogą też przekazać swoje propozycje na poprawę lokalnej infrastruktury, zgłosić inicjatywy mieszkańców czy składać wolne wnioski.