Nowoczesna modernizacja linii otwockiej pomiędzy Warszawą Wschodnią a Warszawą Wawer

Nowoczesna modernizacja linii otwockiej pomiędzy Warszawą Wschodnią a Warszawą Wawer

Linia otwocka, która biegnie między Warszawą Wschodnią a Warszawą Wawer, jest obecnie miejscem intensywnych prac modernizacyjnych. Szczególne skupienie położono na odnowie torów i rozjazdów. Kwota zainwestowana w ten projekt przekracza 400 milionów złotych.

Zmniejszenie czasu dojazdu do centrum stolicy to jeden z głównych celów tej inwestycji. Aktualnie, podróż z Warszawy Wawer do śródmieścia Warszawy trwa 19 minut. Z nowo powstającego przystanku Warszawa Grochów, ten czas skróci się do zaledwie 12 minut. Wszystko za sprawą wprowadzenia dodatkowych dwóch torów na linii otwockiej między Warszawą Wschodnią a Wawrem. Ireneusz Merchel, prezes zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., wyjaśnia, że częstotliwość kursowania pociągów na tym odcinku pozwoli mieszkańcom Otwocka i Wawra, oraz tym podróżującym w dalszym kierunku, na efektywne korzystanie z transportu kolejowego.

Celem ułatwienia korzystania z przystanku Warszawa Gocławek, został on przesunięty o prawie 150 metrów w kierunku Warszawy Wschodniej. Na terenie stacji prowadzone są również prace związane z budową wind i schodów. Ale to tylko początek zmian. Andrzej Bittel, wiceminister infrastruktury, podkreśla, że w ramach projektu powstaną cztery przystanki kolejowe, w tym jeden całkowicie nowy – Warszawa Grochów.

Podstawowe prace przy modernizacji mają zakończyć się do końca bieżącego roku. Natomiast ostatnie prace wykończeniowe, takie jak budowa wiat i instalacja informacji dla pasażerów, planowane są na pierwszy kwartał przyszłego roku.