Kiedy warto postawić na lokalne pozycjonowanie na miasto Warszawa?

Kiedy warto postawić na lokalne pozycjonowanie na miasto Warszawa?
źródło: pixabay.com

Możliwość dotarcia do grupy docelowej z określonego regionu to jeden z najważniejszych czynników wpływających na popularność lokalnego pozycjonowania. Na takiej strategii marketingowej mogą zyskać przede wszystkim małe przedsiębiorstwa, jednak może to być także dobry wybór dla większych firm.

Jak działa pozycjonowanie lokalne?

Od strony technicznej lokalne wyszukiwania w Google i innych tego typu narzędziach działają w podobny sposób jak te standardowe. Przy tego typu zapytaniach algorytmy biorą jednak pod uwagę nieco inne czynniki rankingowe. Kluczowe znaczenie ma przede wszystkim lokalizacja użytkownika np. Warszawa – często jest ona częścią wyszukiwanej frazy; w przypadku smartfonów może być automatycznie dodana do zapytania. Z tego względu również strategie lokalnego pozycjonowania są przeprowadzane nieco inaczej.

Aby skutecznie wykorzystać potencjał lokalnego SEO na Warszawę, warto między innymi umieścić na stronie frazy zawierające nazwę miasta, dzielnicy czy ulicy. Co więcej, przy tego typu wyszukiwaniach wielu użytkowników skupia się przede wszystkim na uzyskaniu kontaktu do firmy. Z tego względu musimy zadbać o łatwy dostęp do danych takich jak adres i numer telefonu – powinny one znaleźć się zarówno na stronie, jak i na wizytówce Google Moja Firma, która umożliwi także wyświetlanie placówki na Mapach Google. Kolejną kwestią, która ma szczególne znaczenie dla lokalnego pozycjonowania, są opinie użytkowników, mające przy takich strategiach jeszcze większe znaczenie.

Lokalne pozycjonowanie na miasto Warszawa – jakie firmy powinny wybrać taką strategię?

Korzyści takiego podejścia można zaobserwować w wielu sytuacjach. Lokalne pozycjonowanie na miasto Warszawa to odpowiedni wybór przede wszystkim dla firm, które operują głównie stacjonarnie – mogą to być na przykład salony kosmetyczne, niektóre lokale gastronomiczne czy różnego rodzaju warsztaty. To również świetna opcja dla przedsiębiorstw, które dopiero rozpoczynają działalność. Rywalizacja o wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania jest zauważalnie mniejsza przy użyciu lokalnych fraz, co pozwala efektywnie wdrożyć strategię przy stosunkowo niskich kosztach.

Jakie korzyści może zapewnić pozycjonowanie na miasto Warszawa? To dobry sposób na dotarcie do lokalnych klientów, którzy prawdopodobnie chętnie skorzystają z naszej oferty. Ze względu na spore znaczenie opinii konsumentów przy takiej strategii pozycjonowanie lokalne pozwala również zwiększyć zaufanie do firmy. Co więcej, jest to ciekawy wybór zarówno dla mniejszych, jak i dla większych firm. Te pierwsze mogą dzięki temu skutecznie konkurować z rynkowymi gigantami, z kolei w przypadku największych przedsiębiorstw lokalne SEO może znacznie ułatwić rozszerzenie oferty na nowe miasto.

Lokalne pozycjonowanie z agencją SEO

Czy warto zająć się kwestią SEO na własną rękę? Choć w teorii jest to możliwe, zazwyczaj znacznie lepsze efekty osiągniemy z agencją SEO. Z odpowiednim wsparciem możemy liczyć na profesjonalne przeprowadzenie kampanii – choć wiąże się to z pewną inwestycją, może ona szybko się zwrócić w postaci zwiększonej liczby klientów.