Drążenie tuneli ostatniego odcinka linii M2 rozpoczęło się na Bemowie 14 sierpnia
Rano 14 sierpnia, środowego dnia, prace nad drążeniem tuneli końcowego odcinka linii metra M2 na warszawskim Bemowie zaczęły nabierać tempa. Tarcza TBM o nazwie Anna ma za zadanie przekopać się przez ponad 1060 metrów ziemi w swoim pierwszym etapie działania. W efekcie, planuje się połączenie dwóch nowo budowanych stacji – Karolin i Chrzanów.
Na starcie, tarcze Anna i Krystyna będą odpowiedzialne za wywiercenie dwóch tuneli, każdy o długości przekraczającej kilometr. Startują one tuż za szybem na stacji Karolin. Anna jako pierwsza rozpoczęła swoją misję. Gdy dotrze do stacji C2 Chrzanów, zespoły techników obsługujących te imponujące „wiertarki” zostaną przeniesione do drugiej tarczy, która następnie rozpocznie drążenie prawego tunelu.
Obie tarcze TBM, o imponujących rozmiarach, mają za zadanie ułożyć łącznie 1422 pierścienie obudowy tunelu na pierwszym etapie swojej pracy. Po zakończeniu tego procesu, tarcze zostaną „przesunięte” przez korpus stacji. Ich kolejnym zadaniem będzie wykonanie dwóch kolejnych tuneli o długości przekraczającej 1200 metrów, które mają połączyć stacje Chrzanów i Lazurowa. Ostatni fragment tunelu, łączący budowę z już istniejącą linią, będzie najkrótszy – ma nieco mniej niż 600 metrów długości i kończy się na komorze torów odstawczych stacji Bemowo.
W sumie, obie tarcze wydrążą imponujące 5688 metrów tunelu i ułożą 3792 pierścienie obudowy. Prace związane z budową tuneli mają zakończyć się w ciągu następnego roku.
Postęp prac drążenia tarcz jest aktualizowany każdego tygodnia, w każdą środę na stronie internetowej Metra Warszawskiego.