Postępy w budowie ostatniego odcinka linii M2 metra: Stacja Techniczno-Postojowa Karolin nabiera kształtów

Postępy w budowie ostatniego odcinka linii M2 metra: Stacja Techniczno-Postojowa Karolin nabiera kształtów

Obserwując prace na Stacji Techniczno-Postojowej Karolin, coraz wyraźniej można dostrzec jej przyszłe przeznaczenie – stanowić będzie bowiem zaplecze dla linii M2 warszawskiego metra. W międzyczasie, na stacjach pasażerskich cały czas przeprowadzane są istotne prace konstrukcyjne. Przed rozpoczęciem sezonu urlopowego, podmiot odpowiedzialny za realizację inwestycji zamierza dokończyć proces łączenia dwóch segmentów stacji Karolin.

Budowa przyszłej stacji metra Karolin jest już na etapie prac na poziomie -2, co odpowiada płycie dennej stacji. Niedługo zainicjowane zostaną działania związane z połączeniem dwóch części stacji. Aktualnie ulica Połczyńska dzieli teren budowy, ale planowane jest przeniesienie ruchu o kilkanaście metrów nad już gotowy fragment stacji jeszcze przed rozpoczęciem wakacji. Zmiana ta nie powinna znacznie utrudnić jazdy kierowcom – tak jak do tej pory, dostępne będą po dwa pasy ruchu w każdym kierunku.

Najbardziej dokuczliwy dla lokalnych mieszkańców okres budowy ostatniego odcinka linii M2 jest już na ukończeniu. Na dwóch stacjach – Lazurowej i Karolin – większość prac została już przeniesiona pod powierzchnię ziemi, a na stacji Chrzanów prace podziemne rozpoczną się w przeciągu najbliższych kilku tygodni, po zakończeniu prac nad płytą stropową.

Ostatnia, aktualnie budowana, część linii M2 metra składa się z trzech stacji i ma prawie 4 km długości. Stacja C3 Lazurowa powstaje na południowo-wschodnim narożniku skrzyżowania ulic Lazurowej i Górczewskiej. Projekt stacji C2 Chrzanów zakłada jej lokalizację pod ulicą Rayskiego, blisko miejsca, gdzie krzyżuje się ona z ulicą Szeligowską. Stacja C1 Karolin jest umiejscowiona pod ulicą Sochaczewską, na północ od skrzyżowania z ulicą Połczyńską. Zaraz za nią znajduje się teren budowy zaplecza technicznego dla całej linii – STP Karolin, gdzie na budynkach hal elektrowozowni i obiektach administracyjnych już widać elewacje, a wewnątrz trwają prace nad ścianami działowymi.