Tramwaje na Boernerowo: 92 lata historii i zmieniających się tras!

Tramwaje na Boernerowo: 92 lata historii i zmieniających się tras!

22 października 1933 roku stał się pamiętnym dniem dla mieszkańców warszawskiego Boernerowa, gdyż właśnie wtedy zainaugurowano nową linię tramwajową. O godzinie 11:00 uroczyście przecięto wstęgę, otwierając trasę, która połączyła Ulrychów z Boernerowem. Budowana przez półtora roku linia przebiegała ulicami Księcia Janusza, Obozową i Szosą Forteczną, tworząc ważny szlak komunikacyjny miasta.

Przekształcenia infrastruktury tramwajowej

Historia trasy tramwajowej na Boernerowo to nieustanne zmiany i rozwój. Po otwarciu w 1933 roku linia kursowała pod różnymi oznaczeniami aż do wybuchu Powstania Warszawskiego. Po wojnie reaktywowano tramwaje na tej trasie, tym razem jako linia numer 20. Ważnym krokiem w rozwoju infrastruktury było uruchomienie nowego torowiska 29 października 1950 roku, które prowadzi przez ulicę Dywizjonu 303 oraz Kaliskiego.

Wyjątkowość współczesnej trasy

Dzisiejsza trasa tramwajowa do Boernerowa wciąż posiada swój charakterystyczny urok. Mieszkańcy i turyści mogą doświadczyć niecodziennego podróżowania jednotorowym odcinkiem z mijankami, co stanowi rzadkość w nowoczesnym transporcie miejskim. Końcowy przystanek, ukryty w zieleni, dodaje trasie niepowtarzalnego klimatu. Dla wielu pasażerów przejazd tą linią to nie tylko środek transportu, ale także przyjemność obcowania z historią i przyrodą miasta.

Źródło: facebook.com/tramwaje.warszawa