Szkolny Survival w SP 267: Uczniowie tworzą nową tradycję edukacyjną
W Szkole Podstawowej nr 267 im. Juliusza Słowackiego na warszawskim Żoliborzu odbył się po raz trzeci projekt edukacyjny o nazwie „Poradnik Szkolnego Survivalu”. Jest to przedsięwzięcie autorstwa Marcina Mitznera, wspieranego przez wicedyrektora Patryka Zarembę, które angażuje najstarszych uczniów do stworzenia interaktywnej gry terenowej dla młodszych dzieci. Projekt ma na celu nie tylko zaznajomienie nowych uczniów ze szkolnym środowiskiem, ale także wzmocnienie więzi między uczniami różnych klas.
Kreatywne podejście do edukacji
Zadania opracowywane przez uczniów ósmych klas obejmują różnorodne stacje tematyczne, które czwartoklasiści muszą pokonać, wchodząc w nową fazę edukacji. To interaktywne podejście umożliwia praktyczne przekazywanie wiedzy, a także pomaga młodszym uczniom w lepszym zrozumieniu funkcjonowania szkoły. Co więcej, projekt promuje współpracę oraz poczucie odpowiedzialności wśród uczestników.
Ekologia na pierwszym planie
Jedną z kluczowych części tegorocznej edycji była stacja ekologiczna, gdzie starsi uczniowie uczyli swoich młodszych kolegów o zasadach segregacji śmieci i dbania o środowisko. Zastosowanie formy zabawy, jak chociażby poruszanie się z zasłoniętymi oczami, pozwoliło na połączenie nauki z aktywnością fizyczną. Dzięki temu uczestnicy mogli zrozumieć znaczenie ekologii oraz pracy osób zajmujących się utrzymaniem czystości.
Wzmacnianie kultury szkolnej
„Poradnik Szkolnego Survivalu” jest przykładem nowoczesnego podejścia do edukacji, które łączy działanie z nauką, współpracą i odpowiedzialnością. Projekt odpowiada na potrzeby edukacyjne najstarszych uczniów, jednocześnie wspierając młodszych w adaptacji do nowego etapu szkolnego. Staje się powoli tradycją w szkole, przyczyniając się do budowania pozytywnego klimatu i integracji społeczności szkolnej.
Uznanie poza szkołą
Pomysłodawcy projektu, Marcin Mitzner i Patryk Zaremba, wraz z całą szkołą zostali wyróżnieni w ramach Warszawskiej Nagrody Edukacji Kulturalnej. To prestiżowe wyróżnienie podkreśla innowacyjność i skuteczność „Poradnika Szkolnego Survivalu”, który stał się inspiracją dla innych placówek edukacyjnych.
Projekt ten pokazuje, jak kreatywne i interaktywne podejście do nauczania może przynieść korzyści zarówno uczniom, jak i całej społeczności szkolnej, tworząc środowisko sprzyjające rozwojowi i nauce.
Źródło: facebook.com/udzoliborz
