Smok z lękiem wysokości – przedszkolaki uczą się odwagi w bibliotece

Smok z lękiem wysokości – przedszkolaki uczą się odwagi w bibliotece

Smoki, choć znane z legend jako odważne stworzenia, mogą również odczuwać lęk. Taka refleksja stała się tematem zajęć w przedszkolu nr 164, gdzie dzieci poprzez książkę T. Knapmana „(Nie)jestem odważny” dowiedziały się, że nawet te mityczne istoty mają swoje obawy. Okazało się, że smoki mogą bać się wysokości, hałasu czy nieznanych potraw, co pomogło najmłodszym zrozumieć, że lęki są naturalną częścią życia.

Równowaga między odwagą a rozwagą

Zajęcia dydaktyczne w przedszkolu skupiły się na tym, jak ważna jest umiejętność rozpoznawania i oswajania swoich strachów. Dzieci dowiedziały się, że prawdziwa odwaga to nie brak strachu, ale zdolność do pokonywania go. Dyskusje na temat odpowiedzialnego podejmowania ryzyka pozwoliły im lepiej rozumieć, kiedy warto być odważnym, a kiedy należy być ostrożnym.

Kultywowanie odwagi

Dzięki metaforze drzewa, którym odwaga się rozwija, dzieci uczyły się, że każde nowe doświadczenie wzmacnia ich wewnętrzną siłę. Kolejne wyzwania, niczym kolejne pierścienie na drzewie, przyczyniają się do wzrostu ich odwagi, co jest ważną lekcją na przyszłość.

Przygoda ze smokami

Podczas kreatywnych zajęć dzieci miały okazję wcielić się w role smoków, biegając po sali i odkrywając swoje wewnętrzne siły. Ta zabawa nie tylko rozwijała ich wyobraźnię, ale także uczyła, jak zabawnie i twórczo podejść do tematu odwagi.

Twórczość i sztuka w bibliotece

Biblioteka dla Dzieci i Młodzieży nr 50 zorganizowała warsztaty plastyczne, podczas których dzieci mogły stworzyć własne, ziejące ogniem smoki. Te zajęcia były nie tylko okazją do zabawy, ale też sposobem na wyrażenie siebie poprzez sztukę. Realizacja własnych projektów przyczyniła się do rozwijania ich kreatywności i budowania poczucia własnej wartości, co przyniosło uczestnikom wiele radości i satysfakcji.

Źródło: facebook.com/bibliotekapubliczna.pragapolnoc