Nowe światła na Krasińskiego – krok w stronę bezpieczeństwa!
Plany wprowadzenia sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu Krasińskiego i Czarneckiego nabierają tempa, co stanowi istotny krok w kierunku poprawy bezpieczeństwa mieszkańców tej części miasta. Lokalizacja ta, ze względu na duże natężenie ruchu oraz obecność uczniów pobliskiej szkoły, od dawna budziła niepokój rodziców i pieszych.
Etap wyboru wykonawcy dokumentacji projektowej
Obecnie trwa procedura przetargowa związana z przygotowaniem projektu budowy sygnalizacji. Do urzędu miasta wpłynęły oferty od trzech firm, różniące się cenowo – najniższa opiewa na niecałe 283 tysiące złotych, natomiast najwyższa zbliża się do 331 tysięcy. Z chwilą podpisania umowy, wybrany wykonawca będzie miał do dyspozycji 240 dni na opracowanie kompletnej dokumentacji.
Niebezpieczne przejścia dla pieszych – wyzwania codzienności
Skrzyżowanie Krasińskiego i Czarneckiego wyróżnia się aż pięcioma przejściami dla pieszych, z czego cztery przecinają szeroką, ruchliwą arterię. Brak sygnalizacji na przejściach obejmujących dwa pasy ruchu w jednym kierunku szczególnie naraża pieszych na niebezpieczeństwo, zwłaszcza w godzinach, gdy dzieci wracają ze szkoły podstawowej.
Wyniki audytu i ryzyka dla mieszkańców
Przeprowadzony niedawno audyt bezpieczeństwa wykazał, że głównym problemem w tym miejscu jest zarówno wysoka prędkość pojazdów, jak i utrudniona widoczność pieszych przez kierowców. Dodatkowe zagrożenie pojawia się, gdy jeden z samochodów zatrzymuje się przed przejściem, a drugi, jadący sąsiednim pasem, może przeoczyć pieszego, co sprzyja groźnym incydentom. Wprowadzenie sygnalizacji ma w założeniu wyeliminować tego typu sytuacje.
Sygnalizacje świetlne w całej Warszawie – nowe inwestycje i modernizacje
Miasto systematycznie inwestuje w poprawę bezpieczeństwa pieszych. W ostatnim czasie nowe sygnalizacje świetlne pojawiły się m.in. na skrzyżowaniach Woronicza ze Spartańską, Wólczyńskiej z Nocznickiego oraz Przyczółkowej z Pałacową. Równocześnie prowadzone są prace w innych częściach Warszawy, choćby na ul. Słomińskiego czy Puławskiej, gdzie pojawią się nowe przejścia.
Poprawa dostępności i tymczasowe rozwiązania
Na czas realizacji bardziej złożonych projektów, miasto sięga po rozwiązania tymczasowe, jak chociażby na skrzyżowaniu Ordona z Jana Kazimierza. Modernizowane są również działające już instalacje – przykładem mogą być ulice Powstańców Śląskich czy Krakowska. Nowe sygnalizacje mają zwiększyć komfort pieszych oraz umożliwić wytyczenie dodatkowych przejść, tak jak stało się to na Puławskiej przy Jagielskiej i Drumli lub na Wołoskiej, gdzie piesi zamiast korzystać z kładki mają teraz dostęp do przejścia naziemnego.
Źródło: Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie
