Nowe połączenie kolejowe Warszawa – Łomża już w 2026 roku!

PKP Intercity planuje znaczące zmiany na mapie połączeń kolejowych w Polsce. Dzięki nowym inwestycjom, już wkrótce pasażerowie będą mogli korzystać z kilkunastu świeżo zaplanowanych tras, które obejmą także mniejsze miasta dotychczas pomijane przez dalekobieżne składy. Wśród tych tras znalazła się również linia łącząca Warszawę z Łomżą, która ma wystartować w 2026 roku.
Nowa era dla polskiej kolei
Decyzja PKP Intercity to krok milowy w rozwoju polskiej infrastruktury kolejowej. Połączenia obejmą aż 14 miejscowości, które przez dekady nie miały dostępu do dalekobieżnych pociągów. To oznacza, że mieszkańcy tych terenów po raz pierwszy od wielu lat będą mogli skorzystać z wygodnych i szybkich podróży koleją.
Reaktywacja zapomnianych tras
Planowana linia Warszawa – Łomża to tylko jeden z przykładów reaktywacji starych tras. Pociągi będą przejeżdżać przez miejscowości takie jak Wyszków, Ostrołęka i Śniadowo. Co więcej, Śniadowo i Ostrołęka znajdą się na trasie nowego połączenia Białystok – Gdynia, które pozwoli również na szybki dojazd do Chorzel, Szczytna i Olsztyna.
Nowoczesne pojazdy na nowych trasach
Plany zakładają wykorzystanie nowoczesnych pojazdów hybrydowych i spalinowych. Na początku 2027 roku do floty PKP Intercity dołączy pierwszy z 35 hybrydowych zespołów trakcyjnych, zamówionych od polskiego producenta NEWAG. To pojazdy, które będą obsługiwać nowe trasy, oferując pasażerom wygodę i komfort podróży.
Rozbudowa floty i nowe możliwości
PKP Intercity ogłosiło przetarg na wypożyczenie 22 spalinowych składów, które mają ruszyć jeszcze w tym roku na trasie Gorzów Wielkopolski – Poznań. Kolejne połączenia, takie jak Łomża – Warszawa, są planowane na 2026 rok, a ich realizacja ma być możliwa dzięki nowym składom hybrydowym, które będą sukcesywnie dołączane do floty.
Udogodnienia dla wszystkich podróżnych
Nowe składy hybrydowe oferować będą 177 miejsc siedzących, z których większość znajdzie się w drugiej klasie. Pasażerowie mogą liczyć na klimatyzację, ergonomiczne fotele oraz gniazdka elektryczne przy każdym siedzeniu. Dodatkowo, dla osób o ograniczonej mobilności przewidziano specjalne strefy, a rodziny z dziećmi będą mogły korzystać z udogodnień takich jak stoliki do gry. W składach znajdą się także miejsca na rowery oraz automaty vendingowe. Bezpieczeństwo zapewni zaawansowany Europejski System Sterowania Pociągiem ETCS.
Dzięki tym zmianom polska sieć kolejowa zyska nie tylko na ilości połączeń, ale również na jakości usług, odpowiadając na potrzeby różnych grup pasażerów i łącząc miasta, które przez lata były wykluczone z dalekobieżnych tras kolejowych.