Nowa tramwajowa trasa z Dw. Zachodniego do Wolskiej – rewolucja w komunikacji!

Ruszyły procedury przetargowe dotyczące opracowania dokumentacji projektowej wyczekiwanej przez mieszkańców trasy tramwajowej, która połączy ulicę Kasprzaka z Dworcem Zachodnim. Do konkursu wpłynęło aż siedem propozycji, z czego większość spełnia wymagania finansowe – limit środków przeznaczonych na ten cel wynosi 20,312 mln zł brutto. Eksperci komisji przetargowej przystąpili już do szczegółowego sprawdzania formalnych aspektów złożonych ofert.
Nowoczesna koncepcja i przebieg planowanej linii tramwajowej
Projektowana linia tramwajowa obejmie odcinek około 1,4 kilometra, z czego blisko 900 metrów powstanie pod powierzchnią ziemi. Prace obejmą wykorzystanie obecnie istniejącego tunelu pod stacją kolejową oraz budowę całkowicie nowego tunelu, który zostanie poprowadzony wzdłuż ulic Prądzyńskiego i Krzyżanowskiego. Tory tramwajowe mają zostać włączone w okolice przystanku Szpital Wolski, zapewniając wygodne połączenie dla mieszkańców dzielnicy.
Różnorodne warianty i przewidywany harmonogram realizacji
W ramach zadania wykonawca przygotuje trzy alternatywne wersje projektu. Każda z nich będzie różnić się szczegółami – m.in. lokalizacją zakończenia podziemnego fragmentu trasy czy miejscem, gdzie tramwaje będą wyjeżdżać na powierzchnię (rozważane są okolice ulic Prądzyńskiego i Krzyżanowskiego). Dokładna data rozpoczęcia budowy nie została jeszcze ustalona, jednak zakłada się, że prace ruszą po 2030 roku – ostateczny terminarz będzie jednak zależny od dostępności środków finansowych.
Wpływ inwestycji na układ komunikacyjny miasta
Nowa trasa to kluczowy element większego projektu, który zakłada stworzenie obwodowej linii tramwajowej wokół centrum Warszawy. Celem inwestycji jest umożliwienie pasażerom wygodnych podróży między dzielnicami bez konieczności przejazdu przez śródmieście. Po uruchomieniu linii mieszkańcy Woli szybciej i sprawniej dotrą do Dworca Zachodniego, który stanie się jeszcze ważniejszym punktem przesiadkowym w miejskiej sieci transportu publicznego. Warto dodać, że równolegle prowadzona jest budowa trasy od strony Ochoty – według zapowiedzi tramwaje dojadą do podziemnego przystanku Dworzec Zachodni już w drugiej połowie 2026 roku.
Źródło: facebook.com/tramwaje.warszawa