Fotoradary w Warszawie i Mazowszu 2025: Gdzie kierowcy łamią przepisy najczęściej?

Fotoradary w Warszawie i Mazowszu 2025: Gdzie kierowcy łamią przepisy najczęściej?

Warszawskie ulice oraz drogi województwa mazowieckiego od lat borykają się z problemem naruszeń przepisów drogowych. Pomimo licznych działań edukacyjnych i prób zaostrzenia regulacji, zjawisko to wciąż jest znaczące. W niniejszym artykule przyjrzymy się, które technologie monitorujące ruch drogowy najskuteczniej rejestrują wykroczenia.

Analiza najskuteczniejszych fotoradarów w regionie

Fotoradar zlokalizowany przy ulicy Pileckiego w Warszawie okazał się liderem w rejestracji wykroczeń, odnotowując 5 631 przypadków naruszeń. Inne kluczowe lokalizacje w stolicy, takie jak skrzyżowanie Ostrobramskiej z Fieldorfem czy Wybrzeże Kościuszkowskie, również wykazały znaczną aktywność, rejestrując odpowiednio 5 011 i 4 591 wykroczeń.

Warto także zauważyć aktywność urządzeń w miejscach takich jak Trakt Brzeski oraz most Poniatowskiego, które zarejestrowały 3 340 i 2 638 naruszeń. Poza Warszawą, w Łazach na al. Krakowskiej i Radzyminku, również zanotowano duże liczby wykroczeń, odpowiednio 3 252 i 2 798 przypadków.

Odcinkowe pomiary prędkości i systemy RedLight

Znaczący wkład w poprawę bezpieczeństwa na drogach wniosły odcinkowe pomiary prędkości. W Wyszkowie doszło do 21 689 przypadków przekroczenia prędkości, co stanowi najwyższy wynik w regionie. Inne odcinki, takie jak Drwalew – Chynów oraz tunel na trasie S2 w Warszawie, również wykazały się skutecznością, odnotowując 9 988 i 7 630 naruszeń.

Systemy RedLight, które kontrolują przestrzeganie sygnalizacji świetlnej, również przyczyniły się do rejestrowania wykroczeń. Najwięcej naruszeń odnotowano na skrzyżowaniu al. Krakowska / Łopuszańska / Hynka z 14 861 przypadkami. Jabłonna i Marki nie pozostają daleko w tyle, z odpowiednio 917 i 464 rejestracjami.

Przyszłość bezpieczeństwa na drogach

Pomimo wdrażanych technologii i kampanii edukacyjnych, przestrzeganie przepisów drogowych nadal stanowi wyzwanie. Dane wskazują na potrzebę dalszego rozwijania infrastruktury monitorującej oraz intensyfikowania działań edukacyjnych. Ostatecznym celem jest zwiększenie świadomości kierowców na temat zagrożeń związanych z łamaniem przepisów, co może przyczynić się do poprawy bezpieczeństwa na drogach w długoterminowej perspektywie.