Awaria ciepłownicza spowalnia tramwaje w al. Niepodległości

Awaria ciepłownicza spowalnia tramwaje w al. Niepodległości

W sobotę, 29 listopada, mieszkańcy stolicy stanęli przed niespodziewaną awarią ciepłowniczą, która wpłynęła na odcinek torów tramwajowych w al. Niepodległości przy Filtrowej. Pomimo że ruch tramwajowy był już wcześniej wstrzymany z uwagi na prace przy nowej trasie na Rakowieckiej, sytuacja wymagała natychmiastowych działań.

Szybka interwencja i działania naprawcze

Po zlokalizowaniu problemu eksperci natychmiast przystąpili do inspekcji torowiska i przeprowadzili tymczasowe naprawy. W niedzielę wykorzystano specjalistyczną maszynę, znaną jako Plasser, do podbicia torowiska. Technika ta polega na unoszeniu torów wraz z podkładami i zagęszczaniu tłucznia, co pozwala na precyzyjne wyrównanie torowiska. Dzięki sprawnemu działaniu, tramwaje mogły wznowić kursowanie już w poniedziałek, 1 grudnia.

Ograniczenia prędkości i dalsze prace

Dla bezpieczeństwa wprowadzono ograniczenie prędkości do 20 km/h na odcinku od Nowowiejskiej do Trasy Łazienkowskiej. Prace naprawcze będą kontynuowane nocą, gdy nie kursują tramwaje, co pozwoli na wymianę kilkudziesięciu metrów najbardziej uszkodzonego torowiska.

Perspektywy na przyszłość i planowane usprawnienia

W przyszłym roku planowany jest generalny remont komory ciepłowniczej Veolii, co spowoduje dłuższe wstrzymanie ruchu tramwajowego. Okres ten zostanie jednak wykorzystany do kompleksowej modernizacji torowiska. Dzięki nowo otwartemu odcinkowi na ul. Rakowieckiej, pasażerowie mogą liczyć na zminimalizowanie przyszłych utrudnień i bardziej płynny ruch w tej części miasta.

Podsumowując, choć awaria ciepłownicza spowodowała tymczasowe zakłócenia, szybka reakcja i dalsze plany modernizacyjne zapewniają mieszkańcom, że korzystanie z komunikacji miejskiej będzie wkrótce bardziej efektywne i komfortowe.

Źródło: facebook.com/tramwaje.warszawa