Tramwajowa rewolucja w Warszawie: Nowa linia na Modlińskiej zbliża się do realizacji!

We wrześniu Tramwaje Warszawskie podały nowe informacje dotyczące ambitnego projektu budowy linii tramwajowej wzdłuż ulicy Modlińskiej. Trasa ta ma na celu połączenie pętli Żerań FSO z trasą na Tarchomin, jednak przedsięwzięcie napotyka na pewne wyzwania.
Aktualny stan projektu tramwajowego na ul. Modlińskiej
Podpisana została umowa z firmą Databout, która zajmie się opracowaniem studium techniczno-ekonomicznego dla nowej linii tramwajowej. To kluczowy krok w ustaleniu przebiegu trasy. Największym wyzwaniem jest obszar w pobliżu Elektrociepłowni Żerań, który jest pełen kolizji z istniejącą infrastrukturą. Dodatkowe komplikacje pojawiają się przy węźle z Trasą Toruńską, gdzie również występują problemy z istniejącymi instalacjami.
Rola wstępnych projektów
Wstępne projekty są niezbędne do oszacowania kosztów całej inwestycji oraz zaplanowania harmonogramu prac. Ich celem jest także dokładne zidentyfikowanie kolizji w infrastrukturze podziemnej, co pozwoli na zminimalizowanie ryzyka niespodziewanych komplikacji podczas realizacji projektu. Ponadto, projekty te mają na celu lepsze zrozumienie wymagań gestorów i zarządców infrastruktury oraz opracowanie skutecznych rozwiązań kolizyjnych.
Planowany harmonogram realizacji
Zakończenie prac nad wstępnymi projektami jest przewidziane na początek 2027 roku, co umożliwi uzyskanie wymaganej decyzji środowiskowej. Przy zapewnieniu odpowiednich funduszy przez miasto, budowa mogłaby się rozpocząć po 2030 roku. Całość inwestycji, będąca jednym z największych projektów kolejowych w Warszawie, szacowana jest na około 4 miliardy złotych.